Udenlandske sølvmønter

Meddelelser fra foreningen, Spørgsmål til foreningen, ros, ris mv.

Udenlandske sølvmønter

Indlægaf Vic2ria » ons 20. jul 2016 11:18

Jeg har en facebookside, hvor vi egentlig ikke beskæftiger os med mønter, men med smykker og andet. Den hedder Arvesølv og gamle smykker. Men vi har nogle mønter på siden, som volder os lidt problemer, fordi ingen af os ved noget om numismatik.
Kan og vil deltagere her på siden hjælpe os? Pt. har vi en kombineret guld og sølv mønt fra Monaco, to sølvmønter fra Østrig og en efterlysning af en gammel Chr.X. 2 krone fra 1916.
Med venlig hilsen, Victoria Trolle-Millbrath admin for Arvesølv
Vic2ria

Re: Udenlandske sølvmønter

Indlægaf PalleRytter » ons 20. jul 2016 18:44

Det lyder nemt for os. Desværre bruger jeg ikke facebook, så håber en anden vil hjælpe. :)

Mvh
PalleRytter
PalleRytter

Indlægaf Jorn » tors 21. jul 2016 02:27

Hej Victoria,

Jeg har anmodet om at blive medlem af din Gruppe og kan måske hjælpe med at poste billeder af de sølv mønter her.

Men jeg ved intet om udenlandske sølv mønter, men hvad er et kombineret guld og sølv mønt fra Monaco? Det er nok en ligesom Mønt Huset sælger en masse af, guld og sølv belagte mønter?

Mvh,

Jorn Hansen
Jorn

Indlægaf muskathund » søn 24. jul 2016 20:44

Her oplysninger om mønten fra Monaco:
Det er en forgyldt medalje (sølv forgyldt med guld). Her et link til hvor man kan købe en lignende - pris 25 euro
http://www.ma-shops.de/halbedel/item.php5?id=7588

mht. må du uploade billeder her på forum eller sende en privat besked med billederne.
muskathund

Tilbage til Dansk Numismatisk Forening