DNF Hjemmeside

Meddelelser fra foreningen, Spørgsmål til foreningen, ros, ris mv.

DNF Hjemmeside

Indlægaf AlexJ » ons 30. sep 2015 13:50

Følgende skal måske ligeledes diskuteres på generalforsamlingen, men jeg tillader mig at starte debatten her.

Det er min mening at DNF's hjemmeside kræver en hjertelig opdatering. Tiltaget med nærværende forum har været en kærkommen tilføjelse men selve brugerfladen bør efter min mening ændres til noget mere tidsvarende. Uden at kunne føre bevis er det min klare formodning at foreningen har meget få medlemmer under 40. En af måderne at skabe opmærksomhed på vores hobby tiltrække flere unge mennesker er at komme ud via hjemmesiden med opdateret og relevant information.

Derudover i takt med at der bliver gjort flere og flere metaldetektorfund herunder adskillige betydelige møntfund er det min formodning at interesseren for numismatik som kilde til Danmarks historie er stigende (de sidste par måneder har der for eksempelvis været omtalt flere store møntfund). En side som fibula.dk hvor detektorfører deler deres fund er populær med jævnlige opdateringer.

Jeg håber at ovenstående bliver taget til efterretning. Hvis der skulle være et behov stiller jeg gerne mig selv til rådighed for en opdatering af hjemmesiden

Mvh
Alex
AlexJ

Re: DNF Hjemmeside

Indlægaf Holmen » man 5. okt 2015 09:08

Hej AlexJ

Det lyder spændende. Jeg tror, at bestyrelsen vil tage imod dit tilbud om hjælp. Skriv til dem med en mailadresse!
Holmen

Re: DNF Hjemmeside

Indlægaf PalleRytter » tirs 6. okt 2015 22:05

Jeg er én af de få medlemmer under 40år. Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg mener DNF's hjemmeside er helt OK. Vi kunne godt bruge nogle yngre medlemmer i DNF, men nogle gange synes jeg, at samfundet generelt lefler lidt for meget for de unge. Der findes helt sikkert alternativer hvor DNF kan 'fange' de unge/yngre samlere bedre, men personligt ønsker jeg på ingen måde en alt for moderne/"smart" hjemmeside for landets største møntforening. Jeg har ikke forstand på hjemmesider, men jeg har alligevel en meget klar holdning til, hvad jeg synes, man kan (eller ikke kan) lave ved www.numismatik.dk. Vi skal, efter min mening, ihvertfald have en hjemmeside, der er meget let at overskue og finde rundt i, og det mener jeg er tilfældet nu.

Men jeg synes alligevel, at det vil være fint med en debat om det.

Mvh
PalleRytter
PalleRytter

Tilbage til Dansk Numismatisk Forening