Falske Satan Anholt mønter

Falske Satan Anholt mønter

Indlægaf PalleRytter » ons 14. feb 2018 22:29

Her til aften har jeg været til et møde i DNF. Fra et andet medlem oplevede jeg at blive angrebet og tiltalt i en meget ubehagelig tone omkring disse "Anholt" mønter. Når man ikke bliver tiltalt ordentligt og respektfuldt, så mener jeg sådan set ikke, at jeg skylder det pågældende medlem nogen respons. Det kommer alligevel her.

Der blev nævnt, at der ikke findes falske "Satan Anholt mønter", som jeg forstod denne ubehagelige Herre. Sømod blev nævnt, hvilket er helt irrelevant, da de falsk producerede Anholt mønter ikke var dukket op, da Sømod var i live.

En XX står for at have fået fremstillet givetvis flere tusinde af diverse falske Anholt Mønter. Disse er nu gennem ca. 5 år blevet udbudt i hopetal på diverse auktioner rundt omkring. Se bl.a. dette link på ebuy, hvor en række af disse falske mønter samt falsk fremstillede breve er blevet udbudt og solgt: http://www.ebuy.dk/asog.asp
Man kan også se og lære meget om dette emne på http://www.satankulten.dk - det er dog sådan, at den person der står bag denne side, er blevet tæppebombet med forsøg på at få siden lukket ned - derfor er der i dag (ikke længere!) et større afsnit om de mange falske satan mønter.

Man kender da også yderst udmærket disse kopier hos Bruun Rasmussen, hvor de er blevet afvist et hav af gange. Jeg ligger selv inde med 3 ægte Satan Anholt mønter samt ægte breve, som er sjældne.

Det er meget normalt, at samlere godt oppe i årene, måske ikke har fulgt så meget med i, hvad der rører sig i de senere år. Således har jeg f.eks. oplevet ældre samlere sælge gode norske mønter med prismærker, der er 20-30 år gamle. Så kan man gøre en rigtig god handel, da disse, som det er de fleste bekendt, steget enormt på de år. Det er også meget normalt, at visse samlere, der har samlet i 60 år, ofte tror, at de ved bedre end en årgang 1976, der kun har samlet og handlet mønter og numismatiske effekter i 35 år. Sådan fungerer regnestykket bare ikke.

I aften havde jeg hverken tid eller lyst til at små sludre med denne Herre, men bliver jeg fremadrettet angrebet af samme Herre, så kan man ikke udelukke, at jeg bruger dette forum som modsvar.

"Skomager, bliv ved din last." Jeg udtaler mig heller ikke om antikke mønter, som om jeg ved noget om dette, hvilket ikke er tilfældet.

Håber dette indlæg får lov at stå. Dette er jeg desværre ikke herre over. Men TAL PÆNT! Det kommer man længst med. !

PalleRytter

(Navn fjernet af moderator)
PalleRytter

Re: Falske Satan Anholt mønter

Indlægaf Jorn » tors 29. mar 2018 01:25

Hej Palle,

Har set at www.ebuy.dk har nogle Satan mønter til salg, men er de mon ægte? Tilsyneladende følger der breve med...
Jorn

Indlægaf PalleRytter » tors 29. mar 2018 01:27

Nej både mønter og breve er falske, og det har jeg skrevet til Preben flere gange, men det har han valgt at ignorere. Mvh Palle PS. Jeg må hellere ligge billeder op her af både de ægte og de falske, hav lidt tålmodighed, så kommer de.
PalleRytter

Indlægaf PalleRytter » søn 8. apr 2018 02:44

Jeg har nu taget gode billeder af de to ægte mønter, jeg har, samt samtlige af de mange falske, som XX står for. Desværre så fylder filerne mere end jeg må oploade i det her forum, og jeg evner ikke at gøre dem mindre. Seriøst interesserede kan sende mig en mail og modtage disse billeder.

De falske bliver fortsat udbudt og solgt i div. fora, bl.a. også pt. på eBay, af XX. Han er en gemen svindler, der har snydt og bedraget for et betragteligt beløb.

Mvh
PalleRytter

PalleRytter

Indlægaf Jorn » søn 8. apr 2018 18:41

De er nu kun budt op i 80 - 110 kr. så måske kan andre se de er falske, ægte koster vel over 600 kr?

Du behøver ikke sende mig billeder, hvis de ikke kan oploades her...
Jorn

Indlægaf Jorn » fre 27. apr 2018 11:39

Kun denne er budt op i 280 kr. de andre 3 budt op i ca. 100 kr. Men de er vel alle 4 falske?

satan1.jpg
satan1.jpg (71.53 KiB) Vist 4668 gange

-
satan2.jpg
satan2.jpg (66.13 KiB) Vist 4668 gange
Jorn

Indlægaf PalleRytter » fre 27. apr 2018 14:50

De er alle falske lavet i Østen (formentligt Kina) på foranledning af XX. Han tager ud i hundredevis af kirker i hele landet og gemmer dem der. Han sælger dem så også på eBay, Qxl, DBA mv. Hos BR kender de også alt til disse falske stykker.

De ægte er forholdsvis sjældne. Der kommer to på af de ægte hos BR nu her. ;-)

Mvh
PalleRytter

PalleRytter

Indlægaf Jorn » fre 4. maj 2018 13:44

ebuy.dk tror nok de er ægte og vil ikke sælge dem for et lille bud på 100 kr. ;)
Jorn

Indlægaf Jorn » man 14. maj 2018 23:35

Jeg så de 2 ægte nu hos BR... :)
Jorn

Indlægaf PalleRytter » tirs 15. maj 2018 18:56

Ja, det er mine dubletter.
PalleRytter

Næste

Tilbage til Danske Mønter