DNF Auktion

Meddelelser fra foreningen, Spørgsmål til foreningen, ros, ris mv.

DNF Auktion

Indlægaf AlexJ » ons 30. sep 2015 13:40

Følgende skal måske diskuteres på generalforsamlingen, men jeg tillader mig at starte debatten her.

I gennem de seneste år har jeg personligt set hvordan Myntauktioner i Sverige AB har opnået betragtelig succes og er blevet en af de største møntauktioner i Skandinavien. I den forbindelse har jeg ofte spekuleret om DNF tilsvarende ikke kunne starte sin egen møntauktion som rækker ud over medlemsauktionerne.

På grund af nærmest monopollignende tilstande for bedre dansk mønt i Danmark er det min antagelse at der er plads til en ny auktion. Derudover er der på sigt et potentielt salg af L.E. Bruuns samling som DNF dermed kunne stille sig op i rækken af potentielle udbyder.

Hvis ovenstående vinder gehør stiller jeg gerne mig selv til rådighed i forbindelse med udarbejdelse af en forretningsplan og videre forloeb.

Mvh
Alex
AlexJ

Re: DNF Auktion

Indlægaf Lars » ons 7. okt 2015 20:52

Hej Alex,

Jeg syntes det er god ide at du bringer emnet op på generalforsamlingen under eventuelt. Det samme gælder for dit indlæg om opfriskning af hjemmesiden. Begge emner vil kunne give en god og sund debat.

Når man holder offentlige auktioner i Danmark kræver loven at det skal ske med en autoriseret auktionarius. Dette er i modsætning til de nuværende anvisningssalg, som holdes for en lukket kreds. Foreningen har en gang tidligere holdt en offentlig auktion. Der var i forbindelse med 100 års jubilæet, og det skete efter at foreningen havde fået en engangs dispensation.

Mvh. Lars
Lars

Tilbage til Dansk Numismatisk Forening